Yao Jui-Chung

Urodził się w Taipei na Tajwanie w 1969 roku. Ukończył Taipei National University of the Arts. Specjalizuje się w fotografii, wideo, instalacjach i malarstwie. Jego wczesne prace charakteryzowały się humorystycznym podejściem do autorytarnego reżimu z czasów zimnej wojny i obracały się wokół zagadnień związanych z miejscem, historią, tożsamością narodową i podmiotowością Tajwanu. Od 1990 roku inwestuje wiele wysiłku w fotografowanie ruin na Tajwanie. W 2010 roku rozpoczął projekt badawczy dotyczący nieużywanych obiektów publicznych na Tajwanie, który zwiększył społeczną świadomość tego problemu i przyspieszył reformę polityki rządowej w tym zakresie. Ostatnio artysta “przywłaszczył” sobie chińskie arcydzieła artystyczne i odtworzył je po swojemu jako swoje autobiograficzne narracje, próbując uzurpować sobie prawo do ortodoksji za pomocą strategii “pseudo-krajobrazów”. Brał udział w imieniu Tajwanu w wielu prestiżowych wydarzeniach, w tym w Venice Biennale (1997), Yokohama Triennale (2005), Asia Pacific Triennial of Contemporary Art (2009), Shanghai Biennale (2012), Beijing Photo Biennial (2013), Shenzhen Sculpture Biennale (2014), Venice Biennale of Architecture (2014), Seoul International Media Art Biennale (2014), Asia Triennial Manchester. (2014), Asian Art Biennial (2015), Biennale of Sydney (2016), Curitiba Biennial (2019), Krasnoyarsk Biennial (2019) i Taipei Biennial (2020). Jego ostatnie warte uwagi wystawy indywidualne to The Space that Remains: Yao Jui-Chung Ruins Series (Venice Biennale of Architecture, 2014), Incarnation (TKG+, 2017) i Republic of Cynic (C-LAB, 2020).

Ta strona internetowa wykorzystuje pliki cookies

dowiedz się więcej