Michał Janocha

Autor ponad osiemdziesięciu utworów kameralnych, symfonicznych i elektroakustycznych, sześciu instalacji dźwiękowych i muzyki do ponad dwudziestu filmów.

Jego kompozycje były dotychczas wykonywane w Europie i USA, m.in. na festiwalach: 

Audio Art Festival, CAFe Budapest Contemporary Arts Festival, CIME 38th Festival, Warszawska Jesień, Poznańska Wiosna Muzyczna, Átlátszó Hang New Music Festival, Earth Day Art Model, MDF Festival MUSIC.DESIGN.FORM, Young Composers Meeting 25th, Festival De Música I Vuelta al Mundo, Sound Art Festival.

Pracował z: Filharmonią Poznańską, Filharmonią w Szczecinie, Filharmonią Rybnicką, Orkest de Ereprijs, E-MEX Ensemble, Trans-for-Matha Ensemble, λ-ensemble, Liebchen–Kwiatkowska–Pałosz Trio, Polish Violin Duo i wieloma innymi. 

Jako dyrygent wykonał (i nagrał) kilkadziesiąt utworów muzyki klasycznej i nowej. Na stałe współpracuje z Poznańską Orkiestrą Laptopów λ-zespołem oraz Zespołem Trans-for-Matha, którego jest współzałożycielem.

Członek Studia Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Poznaniu SMEAMuz Poznań), członek Polskiego Towarzystwa Muzyki Elektroakustycznej, członek Związku Kompozytorów Polskich.

Najważniejsze prace

Warianty zdarzeń (2021) dla orkiestry kameralnej

Tactile thresholds (2021) dla orkiestry laptopowej

POLSKA 2020 (2021) interaktywne audio-wideo

Jest na to czas i miejsce (2020) interaktywna wideo-opera

Rearrangeable (2020) for ensemble and interactive spatialisation

Mikstury skontrastowane (2020) na skrzypce lub altówkę solo

Benign M. (2020) dla trio i na taśmę stereo

Koncert (2019) dla orkiestry kameralnej

Spatial counterpoint (2019) for 8-channel tape

Słyszę, że patrzysz (2019) spektakl multimedialny

Five roots (2019) na smartfony i live electronics

Nu (2019) na saksofon altowy i live electronics

Hùndùn (2019) na perkusję i live electronics

Myśl syntetyczna (2019) na dwa mezzosoprany, tenor, baryton, elektronikę i orkiestrę 

Skry (2018) dla tupy, dyrygenta i ruchu skokowego

Uwertura (2018) na orkiestrę i taśmę stereo

Hippocampbreak (2018) na instrument basowe, live electronics, 6w1 (2018) puzon basowy, sekstet puzonowy i live electronics

The blue oranges (2018) na fortepian rozszerzony i orkiestrę

Loosing (2018) na akordeon i taśmę stereo

THE MARK (2018) interactive installation

Pneuma (2017) na flet basowy, kontrabas i live electronics

Pensiero sospeso (2016) na orkiestrę

Four of me for off me (2016) na cztery wiolonczele i orkiestrę

Ta strona internetowa wykorzystuje pliki cookies

dowiedz się więcej