Chien-Chi CHANG

Wykorzystując fotografię jako medium artystyczne, Chien-Chi CHANG (urodzony w 1961) eksploruje alienację i kontakty między ludźmi we współczesnym społeczeństwie poprzez rozwijanie długotrwałych relacji z podmiotami. W swojej wcześniejszej, dobrze znanej serii the Chain, która była wystawiana w Pawilonie Tajwanu na Venice Biennale 2001 oraz Bienale de São Paulo w 2002, Chang tworzy naturalnej wielkości portery pacjentów tajwańskiego szpitala psychiatrycznego Long Fa Temple. Jego seria ‘I do I do’ przedstawia subtelne czynniki społeczne leżące u podstaw małżeństwa używając formatu albumu.  W serii z 2005 ‘Double Happiness’, Chang używa prostego formatu, by udokumentować proces pośrednictwa małżeńskiego stosowanego przez wietnamskie panny młode i panów młodych. 

Zaczynając od 1992 roku, Chang zainteresował się tematami związanymi z rozproszeniem jednostki lub rodzin z ojczyzny, by w kolejnych 19 latach śledzić losy nielegalnych imigrantów w dzielnicy Chinatown w Nowym Jorku, którzy opuścili Chiny w celu przetrwania. Zatytułowana i wciąż trwająca seria ‘China Town’ wystawiana była w połowie kariery artysty w badaniu Doubleness w Muzeum narowodym w Singapurze w 2008 oraz w Pawilonie Tajwanu na Venice Biennale w 2009.  W 2007 roku Chang podróżował z uciekinierami z Korei Północnej z północno-wschodnich Chin po Tajlandię, dokumentując ich życie w pracy ‘Escape from North Korea’, która w 2011 roku zdobyła kanadyjską nagrodę AnthropoGraphia Award for Human Rights. W ostatnich latach Chang poszerzył swoje medium o dźwięk i ruchome obrazy, które wzbogaciły jego prace oparte na narracji o dodatkowe elementy. Chang uzyskał tytuł licencjata na Uniwersytecie Soochow w 1984 roku, a w 1990 tytuł magistra na Uniwersytecie Indiana. Profesjonalną karierę zawodową rozpoczął jako fotoreporter w 1991 roku pracując dla Seattle Times i Baltimore Sun. Dołączył do światowej sławy projektu fotograficznego Magnum Photos w 1995 roku. 

Ta strona internetowa wykorzystuje pliki cookies

dowiedz się więcej